HALOO HALOO

ASSALAMMUALAIKKUM. SELAMAT DATANG KE BLOG MISS CHIPSMORE. SEMOGA CERIA SELALU ;)
HOME SHELTER P.NENAS MANIS MANIS BERANAK(1) MANIS BERANAK(2) PUTIH DAN TOM KEPERGIAN 1 KEPERGIAN 2 JOHNNY KEMATIAN MANJA SANDY KIKI DOKTOR HAIWAN??? HERO & PH KLINIK HAIWAN JOHOR

Friday 4 May 2012

kelahiran anak manis (2)




ini lah anak manis untuk kelahiran yang kedua. comel tak.

pada bulan 6 tahun 2010 aku baru saja balik dari kampung. jadi bila kitorang sampai je kat umah kitorang satu family terus tido sebab waktu tu kitorang sampai umah dah lewat malam. time kitorang baru je nak lelapkan mata , tiba tiba manis tak habis mengiau ngiau pada aku. manisnya ada kat kat atas sofa , jadi aku cakap pada dia. "manis kalau kau nak beranak , beranak besok pagi jela ya, aku penat sangat ni"(aku pun sengal , orang kalau nak beranak mana bleh nanti nani. haisss). lepas tu dalam pukul 4.30 pagi abah aku kejutkan aku sebab abah terdengar suara anak kucing kat dalam rumah. aku tengok kucing aku ,manis yang berada kat atas kusyen dah melahirkan seekor anak. lepas tu dengan kelam kabut aku cari kotak untuk masukkan manis dengan anaknya ke dalam kotak. pagi itu aku terus tak tidur. aku tolong manis dengan urut perut dia. ada juga waktu aku tolong dia tu sampai aku terlelap sekejap . penat woo hehehe. sebelum terlelap tu anak dia baru 4 ekor, bila aku bangun je . aku tengok anak dia dah ada 6 ekor. terkejut aku sebab banyak gila anak dia. wehwehweh, lepas tu,aku jaga manis dan anak anak dia. sampai anak dia dah besar aku . aku mandikan mereka setiap minggu.aku jaga mereka dengan baik. diorang buat apa pun aku sabar sahaja. diorang selalu sangat patahkan pokok bunga , pecahkan pasu, pecahkan cawan and macam macam lagi. tapi aku sabar je. aku sayang sangat kat mereka. yang paling tak boleh aku lupakan waktu mandikan mereka, sambil mandi sambil cari kutu . hehe. tapi alhamdulillah. tak ada satu kutu pun yang ada. hehe. sayang semua. muahhh

P/S : aku harap semua kucing kucing aku ni berada dalam keadaan sihat
JANGAN LUPA TINGGALKAN JEJAK DAN FOLLOW

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...